Gått i barndom

Det var längesen man gick o la sig och utanför var det barmark..
och när man vaknar dagen efter är det vinterland!

Det är som när man va liten.

Jag visste inte ens om att det skulle snöa. Visste nån?


Det påminner mig om när jag gick i 2:a eller 3:e klass.
Vi bodde i Skogstorp då.
Mamma var inte hemma, så jag hade sovit i mina föräldrars säng.

Kjell väcker mig och säger att jag inte behöver gå till skolan, för den va insnöad.
Så drar han upp persiennen, och jag trodde allvarligt att det snöa så mkt att det nådde upp till andra våning.

Men en äkta "snow day" kunde man ju inte klaga på.

Sen när plogbilen hade vart hos oss fanns det en STOR snöhög som jag o Jocke byggde en igloo i.


Om jag inte minns fel fick Kjell dra in mig för att få mig att äta... fast så var det väl ungefär hela sommaren..



Men nu är det vinter och jag ska plocka fram skidsockarna och sedan ge mig ut med Sneak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0