Buu!


När jag surfade runt häromdagen hittade jag den här otroligt söta bloggen.
Snacka om godsaker att sätta tänderna i.
Det som jag mest är fascinerad över är att hon är självlärd!! Och har inte hållt på så länge!
Impregnerad! =D


Och eftersom det är kalas på söndag, och Halloween, så tänkte jag baka hennes söta cake pops i form av spöken.
Resultatet kommer här:

 

Jag har tagit 1 paket Ballerina-kex o kört i matberedaren tills det smula sönder.
Sen har jag blandat i 100 g färskost till en mjuk smet.
Forma till spöken ( eller i mitt fall sneda bollar ) o in i kylen för o stelna till lite.

Sätt bollarna på grillpinnar.
Smält ca 150 g vit choklad o doppa.
Ställ i glas med socker i, så står dem stadigt.
In i kylen igen för o stelna.

Smält lite ljus choklad och måla sedan med en tapetare på ögon eller vad du nu känner för.


Tack Emelie för tipset! O goa var dom me! =D


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, vad söta! Vilken tur att det gick så bra att måla med choklad! :) Det ser ut lite som döskallar! :D

Roliga miner de har :)

Ha en bra dag!

2009-10-28 @ 21:23:32
URL: http://emeliesgodsaker.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kolla in http://metrobloggen.se/sockersott. Inte så mycket man gör själv kanske, men grymt!

2009-10-29 @ 10:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0