En ny grön kompis


Igår gick jag över mina inomhusväxter med vattenkanna och starka nypor.
In my quest hittade jag en ny grön kompis.

Han är ungefär 5 cm lång och bor i min persilja.
Upptäckte oxå att han har kalast på persiljan under en period så den har lixom, lämnat in sin avskedansökan.

Idag när jag skulle kolla till min nya gröna kompis så var han borta!

Oops, kanske skulle ha slängt ut honom redan igår?
Min första tanke var att han bytt bostad. Det är nämligen så att hans närmsta granne var en buskig citronmeliss.

Dessvärre så ser jag inte riktigt om han har flyttat dit, för han har samma färg som bladen på citronmelissen, och jag är lite rädd för gröna små kompisar, och vågade således inte pilla på i melissen.

Om det nu inte är så att han har flyttat så måste han ju vara på fri fot någonstans i huset?

Ajdå. Kanske inte så bra det heller? Jag borde kanske kasta ut både citronmelissen och persiljan?

Min nya gröna kompis lär nog äta upp dem i sinom tid ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0