Frukost hos min syster


Var och åt en macka hos min syster idag.
Hennes barn har höstlov.

Jag blev lämnad ensam en kort stund med de båda.

Helt apropå, out of the blue säger den äldste:

Anton: Jag har bytt Poké-kort med Theo en asbra! Den har 120 liv och skadar 120 det är den i geo(nånting) med den häftiga och den där lilla gulliga. Den bästa jag har 130 liv Calle har bara en med 100 den skadar inte ens och är ingen geo(nånting?) Kelly har oxå han har två pärmar såhär tjocka (visar) och är helt fulla. (allt i ett andetag)

Jag:  ??? Kelly? Oj, är inte han lite för gammal för sånt här?

Anton: Nä! Han har massor!

Jag: Är det många i skolan som har och byter?

Anton: Nä, inte så många.

Calle: Jag har en 120.

Anton: Nä, det har du inte! Den är bara 100. Det är den bästa du har.

Jag: Du köpte ju alla kort av Calle.

Calle: Nä, han fick dem. O den är visst 120.

Anton: Men den skadar inget.

Jag: ??? Ät nu din macka pojk, o va tyst!


Edit: Frågade min systerson vad det dära geo va för nått. Giratina hette det tydligen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0