Hämden kom av sig..


Mitt hämndprojekt blev lixom inte riktigt som jag tänkt mig.
Anledningen var ju att han kom hem en hel dag innan planerat, och då kom det lixom av sig.

Och eftersom mannen skulle vara hemma hela fredagen, så tog han ju på sig uppdraget att plantera ljungen i blomlådorna.
HA! Tänk om jag inte ska köpa nån ljung då?

Jo.
Det var ju faktiskt tanken.

Så innan jag drog iväg för att shoppa ljung o annan grönska diskuterade vi hur mycket liter jord jag skulle köpa.

Minst 4 säckar sa han.

Hur mkt är det i varje då?

10 liter.

Okej, sa ja.. då köper jag 5 säckar. 50 liter? okej?

Jepp!

 

Kom hem med min ljung o mina andra växter, samt mitt fynd: en 60 liters säck för ynka 25 kronor.

 

Va?! Har du inte köpt mer jord?

Jamen 50 liter sa vi ju!!

Jag menade 5 sånna HÄR säckar!!

Jaha? Då får jag åka o köpa mer imon då...men jag tror det räcker!

Nej! Absolut inte. Jag har köpt sånna här säckar förr!



Mannen tog iallafall tag i arbetet att börja plantera i lådorna ut emot gatan.
Men efter dryga timmen kom han in.

Oj, det räckte visst med den säcken..jag har planterat alla lådor. Tur att du inte köpte 5 säckar!

HA!! Jag hade rätt!

Så igår åkte jag till Blomsterlandet för att köpa till lite jord till mina krukor. Slutade med att jag kom hem med 5 säckar á 50 liter. För bara 100 kr!!

Sedan planterade jag.

Resultatet kommer här:










Fick dessutom ett litet ryck att ta hand om ett par blommor inomhus.
Där här tillexempel, höll på att spräcka sin gamla kruka.
Så den fick ett nytt hem i en gammal kopparhink!




yes, i´m nöjd!

Men Martin, jag är ledsen. Jag gick på jakt efter mina gamla häng/klängväxter
i komposten, men fann inget.
Så tyvärr, ingen before and after pic.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0