Jag sörjer



Vaknar...fan va gött att sova länge. Tittar ut genom fönstret och konstaterar att det är en strålande höstdag! Life is good!! 

Mannen har varit vaken sedan solen gick upp i princip, men jag valde att stanna en stund till.

Det första jag lägger märke till är att det står en färdig maskin tvätt o väntar.
Jaha?
Jag har typ en hel hög i sovrummet som ska tvättas, har han hämtat den? Nej!

Påbärjar arbetet med att ta ur tvättmaskinen för att hänga upp o torka, samt torktumla.
När jag öppnar luckan dråsar en massa tvätt ut och det formligen STINKER av sköljmedel!

Great! Jag, med känslig hy, pallar inte med en liter sköljmedel per tvätt. Jag kliar ihjäl mig!
Omtänktsamt av honom? Inte speciellt!

Dessutom är det blandat vitt, svart och färgat. Hans sockar rullar ur maskinen i form av små bollar. Fan va rena dom blir på det viset!

Isa, ta nu ett stort djupt andetag! Det var säkert i all välmening han har slängt in en tvätt. Dock i brist på kunskap!

Sedan upplyser han mig om att han har kastat alla blommor i blomlådorna tillförmån för ljung som jag ska köpa. Det är ju helt okej, och snällt av honom.

Däremot har han dessutom slängt alla blommor i mina tre stora blomkrukor. Allt i dem!
I två av dem har jag under hela våren och sommaren ömt vårdat klängväxter som jag hade tänkt att kombinera med ljung och kål under vintern.
De var kanske 1 dm när jag köpte dem, och den längsta..sån silverhänggrej är nästan över 1 m nu!
Dem har han helt sonika bara slängt!!!
UTAN ATT FRÅGA!!!

Så när jag får värsta utbrottet på honom frågar han om jag vaknat på fel sida idag?


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!


Så, i ren HÄMND, så ska jag nu under veckan som han är borta o jagar... köpa hem en jävla massa ljung, kål, klängväxter m.m och plantera precis så som JAG vill ha det. Han har alltså NO SAY IN THIS MATTER!

Ska vi se hur kul han tycker det är att jag fattar beslut utan honom...



De må hända att ni kanske inte ser the big deal i detta. Men det skiter jag i.
Just nu är min karl iaf jävligt billig om någon är intresserad av en snabb affär!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha!! Det är inte lätt alla gånger. Han låter som en äkta karl, tänker (inte) som en också. :P Kör du ditt race med ljungen, blir alla gånger jättebra resultat iaf! :)

2009-10-18 @ 15:49:10
Postat av: Anonym

fin blogg, kommentera min om du har tid :)

2009-10-18 @ 22:47:11
URL: http://ppffkk.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan ISA!



Fan vad roligt du skriver...eller igentligen skriver du som vi tjejer tänker och ME LIKE a lot! Ärligt och rakt! Har som sagt en egen så jag lägger inget bud på din. Men fortsätt skriva...jag fick tips av Martin på FB att läsa och det kommer jag fortsätta att göra.



Ha en helt fantastisk dag!



Kramis

2009-10-19 @ 09:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0