Social medier

Det är intressant det här med marknadsföring.
Sociala medier är väl det som når oss surfare mest idag.
Bloggar, Facebook, Twitter etc etc.

Försäljningen på just dem par skorna från Monki ökade med X antal procent efter att Blondinbella eller någon annan modebloggerska har inhandlat och tipsat om dem i sin blogg.

Idag finns möjligheten att shoppat allt på nätet.
Verkligen ALLT!

Du behöver i princip aldrig gå utanför dörren.
Jo, för att kanske hämta morgontidningen i brevlådan.
Stopp!
Vänta lite här, morgontidning i brevlådan?
Aldrig! Den läser jag på nätet.
Likaså har jag alla mina räkningar via autogiro eller e-faktura.

Jag kommunicerar med mamma på Facebook, eller via Skype, IP-telefoni m.m.
Eller flickvän/pojkvän oxå. Med all nymodern teknik så är det nästan som att ha sex i verkligheten.

Du kan beställa mat på nätet.
Dels råvaror, mjölk, smör, bröd, grönsaker.
Men oxå det färdiglagade.
Sushi, pizza, libanesiskt, you name it!

Du behöver inte rasta din hund heller..han har du ju i digital form på datorn.
Du kollar till honom lite då och då och ser så han har vatten i sin digitala vattenskål.



Men du själv då?
Om du nu kan få allt hem till dörren via ett par klick på din dator?
Vad händer när du behöver kissa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0