Heavy Junkies

Hamnade framför tvprogramet Boarder Control, eller på svenska Gränsbevakarna.
Det handlar om hur Australien skyddar sina gränser.

Jag vet ju att det är en papperexercis i stil med USA att fylla i innan man får komma in i landet.
Samt att man ska ha rätt visum.
Du får tex inte jobba på ett turistvisa.

Men i programet var det en man som stoppades för att knarkhunden hade markerat honom.
Det visades sig, efter mkt nogrann visitering och genomsökning av han bagage att han hade rökt på strax innan han klev på planet i sitt hemland.

Kom då o tänka på när jag o Charlie klev av planet på Nya Zeeland.
Vi hade krånglat oss igenom pass & säkerhetskontroll och är i princip påväg ut till ankomsthallen.
Då kliver en uniformerad kille ut mitt framför oss och börja ställa frågor.
Vart hade vi varit?
Vad jobbade vi med hemma?
Hur länge var vi på resan fot?
Vad skulle vi göra på NZ?

 Vi var ju bara två hela oskyldiga blonda backpackers from Schweden! =)


Men baktanken med hans lilla "förhör" var ju såklart för att luska reda på om vi var så oskyldiga som vi såg ut.

- Have you been using drugs in Australia?
- No, we havn´t!
- No smoking pot?
- No?!
- Doing meth?
- Ehm? Do we look like heavy junkies to you, sir? No we have not been using any drugs. Promise!
- Alright, i have to check. Have a pleasent stay in New Zealand.
- Thank you sir, bye!

Vi såg ut, enligt honom, som om vi sysslade med methanfetamin?
Tänk om dem hade tagit in oss för invärtes kroppsvisitering om vi vart bakfulla??

Våran vän på NZ, Daniel arbetade som just säkerhetskontrollant.
Dvs, han är den som låter dig gå igenom säkerthetsbågen, och om den piper så för han den där spaden över dig.
Dessa historier han har råkat ut för.

Jag säger bara:
Internationell sexmässa i Auckland.
Vacker blond porrskådis i svart lång trenchcoat och höga klackar.
Daniel ber henne ta av sig ytterplagget.
*SURPRISE*
Hon är HELT NÄCK undertill.
eh..eh..eh..sorry?!

Eller gamla män som får århundradets bånge vid lätt kroppsvisitering?


Jag vill iaf säga att jag och Charlie är inga methamfetamin-missbrukare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0