Konsten att välja rätt politiskt parti

Tänk om vi tog alla politiska partier som finns i Sverige.
Även de under 4% spärren.

Gav dem ett noga ihopskrivet dokument över vilka frågor i Sverige som svenskarna bryr sig mest om.
Vård, Omsorg, Skatt, Räntor, Miljö, Religion, Arbetslöshet m.m.

Sedan under primetime TV låta dem argumentera för varje ämne. Tala om för folket vad deras åtgärder skulle bli. Berätta fördelarna med att välja dem som parti.

Alla partier ställs emot varandra med exakt samma frågor. Då tror jag att det blivit mycket lättare att välja ett parti som går i linje med ens egna åsikter.

Istället för att dem "satsar" på sina redan utstakade riktlinjer.

Det kanske visar sig att Lennart Perssons parti ifrån Reftele är det partiet som matchar dina åsikter allra bäst?


Jag vet inte..bara en idé som slog mig.



Fast det är klart. Alla kan ju ljuga och bara säga MASSA bra saker..
Så man får nog inför ett slags straff utifall dem inte åtgärdar allt dem lovar inom en viss period.

Vad sägs om allmän ägg och tomatkastning på samtliga partimedlemmar på Sergelstorg?
Sedan får partiet med näst flest röster komma till makten.

ELLER så har man fler olika val i just dem här viktiga ämnena jag pratade om ovan.
Det finns ett val för vem som ska sköta skatterna, vem som ska sköta arbetslösheten osv.
Pengar finns ju i överflöd så det är bara att fördela dem jämt och låta dom hushålla som dem vill med det.
Sålänge de är i linje med vad dem lovade i TVprogramet?

Nää..Reinfeldt och dom där är för mycket storhetsvansinne.

Slut.





Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag hittade en jättesvampig gammal gurka i kylen härmdan, får man slänga den med så är jag på! Och välkommen till bloggandet Isa!



/S

http://sussieividavarlden.blogspot.com

2009-09-23 @ 23:37:47
URL: http://sussieividavarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0