Fredagsmys = tacos

Och jag som hatar tacos!

Men jag är också den enda i hushållet som inte äter tacos.
Så man får ta en för husfriden.
Jag har aldrig innan lyckats föräta mig på någonting i princip.
Men förr åt vi väldigt ofta tacos.
Minst en gång i veckan!

Så nu går det inte att njuta av det längre.
Dessutom är det ju ofantligt mycket skit i tacokryddan.
Konserveringsmedel, surhetreglerande-medel, aromämnen men framför allt socker!
Ryser bara jag tänker på det.
Det är inte speciellt svårt att göra egen tacokrydda, men det är omständligt tycker folk.
Men ser ni, det har jag lösningen på. Hur svårt är det här att svänga ihop?
1½ tsk salt
2 tsk chilipulver
2 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk lökpulver
1 tsk spiskummin
2 krm cayennepeppar
Räcker till 4-6 pers.
Blä, mår illa nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0