Tidsfrist

På torsdag är det sista dagen för att ansöka till högskolan. Har jag sökt än? Nej! Lär nog vänta in i det sista.

Men visste ni att det också är sista dagen att byta till sommardäck?
Blir du stoppad med dubbdäck efter det datumet åker du på böter.

Så idag passade jag på.
I solen.

Åkte till däckfirman för att få dem bytta. Dels för att det är billigt, och dels för att slippa själv ligga på knä och krångla med domkraft när det tar proffsen max 15 min.

Tror ni jag var ensam om den idén? Icke.
Fick vända och återkomma på eftermiddagen.

Så för er i de delarna av Sverige som numera ha snöfritt, passa på att byta däcken så fort som möjligt. Ju närmre vi kommer desto fler lär åka och byta, vilket kan bli lite kaosigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0