Welcome to the real world

Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Men man måste alltid leva i realiteten.
Det går inte att snöa in sig i sina egna tankar och leva i sin egna lilla bubbla. Världen kretsar inte kring dig och dina känslor. Dem kommer att trampa på dig, älska dig, hata dig, uppskatta och vara respektlösa mot dig.
Jag älskar min stad. Den är liten, mysig och man kan fantamej cykla till allt.
Den är inskränkt, falsk och det snackas en jävla massa skit.
En prototyp av en storstad.
Falkenberg finns i alla stora städer. Fast där kallas dem förorter.
Spela roll om du bor i en stor stad. När du varit där tillräckligt länge så umgås du ändå med samma människor, går till samma ställen, träffar samma kufar.
Det snackas skit i Sthlm oxå.
I min stad kommer jag att finna mitt livs kärlek. Men jag kommer oxå att hitta den som sårat mig mest, den som gjort mig gladast, den som var bäst i sängen, den galnaste fyllan och den längsta natten.
Ha du drömmar så lev dem. Vill du inte bo här så stick.
Men småstadsmentaliteten växer aldrig ur dig. Det är därför du kastar skit på staden som vaggat dig till den du är. För att du är uppväxt så.
Varför lägga ner så mycket negativ energi? Fokusera på det du har just nu, inte det du hade eller inte fick. Eller det du vill ha i framtiden.
Lev nu. Här. Idag.
Haha!
Vilket jävla dravvel. Lyckas du leva efter den här parollen så ring mig.
070 - F U C K O F F
Why bite the hand that feeds you?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0