Fadder

Nu förstår ni så..

Jag har skickat efter blanketter så jag o Magnus kan bli isbjörn OCH panda faddrar!


Det var ju vårt nyårslöfte, att börja ge lite pengar till välgörenhet.


Min allmänna åsikt är att visst är det synd om alla barn som svälter överallt. Men egentligen, om alla världsnationer lägger manken till, så ska ingen behöva gå hungrig.

Däremot..så kan inte djuren göra sin röst hörd. Om människan skulle komma till en punkt där det gällde djuren eller en själv. Så väljer man sig själv.

Sådärför vill ja nu bidra med att bygga upp ett sparkapital för alla pandor och isbjörnar..så dem kan betala oss människor för att få fortsätta vara i livet när D-day kommer.


Och nu ska jag briljera med mina kunskaper.
Brukar ni ibland fundera på var isbjörnarna lever, är det nord eller sydpolen? O vart bodde nu pingvinerna?

Detta kanske inte är självklara fakta, men nordpolen oxå heter Arktis, och sydpolen Antarktis..eller hur?
Nu är det såhär fiffigt, att det latinska ordet för björn är arctos. Så "anti-arctus" (inga björna) lär ju vara antarktis, dvs sydpolen dvs där pingvinerna lever. Tjoho!

Geniet har talat igen.
I alla fall, tillbaka till tyngdpunkten i det här inlägget.

Välgörenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0