Någonstans i Kungsbacka..

..i en rondell, kom en brevbärare körandes.
Med sin ena sidodörr helt öppen.

Jag tyckte inte att jag reagerade så starkt där jag satt i väntan på att få köra in i rondellen.
Men killen i postbilen vinkade och hejade och såg jätteglad ut.

Gjorde han det för att jag, som pratade i telefon sa: Här kommer en postbil med dörrn öppen!
och han såg att jag sa nått i stil med: dörren är öppen! och att jag garanterat inte var den första som påpekat det för honom och därför så vinkade han glatt i ett försök att säga: Ja ja jaaaa, jag VET att dörren är öppen!!

Eller trodde han sig känna mig?

Eller, kände han på sig, djupt där inne i sitt postenhjärta att därborta, i den svarta Seaten, sitter en postis. Så jag vinkar. Hejj hejj! (hade vi nu vart i Sthlm hade han sagt: Tja tja!)


Skum kille.

 


Kommentarer
Postat av: Sussie

He he ja jag måste erkänna att jag faktiskt säger Tja nuförtiden. Inte ok, jag vet. Men man blir som man umgås.



Tja!

2010-01-16 @ 20:31:02
URL: http://sussieividavarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0