"Du är inte bara min vän, du är min kroppsdel..."

Fullt ös på jobbet igår.
Massor av folk. Men trevligt folk.
God stämning både framför och bakom baren.
Rekord i hur många som frågade efter mitt telefonnummer.
Bara o välja o vraka ^^

Hamnade i en dispyt med en av vakterna.
När klockan var tio över tre befanns sig fortfarande ca 25 pers kvar i lokalen.
Både sittandes och ståendes med dricka kvar i händerna.

Två av vakterna står bara rakt upp och ner.
Och när det är folk kvar i restaurangen, så har vi svårigheter att göra vårt jobb. Dvs, städa.

Så jag stegar fram till vakterna och ber vederbörande om "skulle ni vilja gå o röra lite på folket".
För att bryta upp så folk börjar förflytta sig ut.

"Jaja", fick jag till svar.

En stund senare kommer den manliga av vakterna fram och ber om att få prata med mig.
Han är riktigt otrevlig och säger åt mig att: "du ska minsann inte tala om för honom hur han ska sköta sitt jobb. Och att folk har rätt att vara kvar i lokalen till halv fyra. och om du pratar med Pelle o Peter så är det så. Sköt du ditt jobb, så tar jag hand om mitt."

Men lilla vännen. Jag bad ju dig faktiskt inte att SLÄNGA ut folk. Bara att störa lite så att folk fattar att det är stängt och det är dags att gå hem.
Och otrevlig var jag inte heller.

I detta fallet så jobbar vakterna för MIG. Dem är anställda av Harrys för att finns där för mig och mina övriga kollegor. Dem jobbar inte för gästerna. Dem jobbar för mig. Punkt Slut.

Jag var verkligen inte förtjänt av ett sådant otrevligt bemötande som jag fick utav den här lite äldre vakten.
Jag känner väl till reglerna vad gäller utskänkningstillstånd osv. Mig behöver han inte läxa upp.

Tillslut fick jag fråga honom om han var klar med sin lilla otrevlig föreläsning.

Jag; trött, mensvärk och ville bara hem + tjurig jävla gubb-vakt = Isa VANSINNIG!


Sköt ditt jobb och håll käften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0