Möte på FAMI

Dånade iväg idag 11.15 för att gå på ett möte på FAMI som min arbetsförmedlare tipsat om.

FAMI, (som står för Falkenbergs arbetsmarknads nånting nånting) ska i sammarbete med kommunen tillsätta en grupp ungdomar som ska hjälpa till med marknadsföringen av kommunens egna medarbetardagar.

Förstod ni?
För det gjorde knappt jag.

Med på mötet var en representant från kommunen och en från FAMI samt vi ungdomar.
Det var jag och fyra till.
Jag var äldst.

Dem andra var födda 90 eller 89.


Idén verkar vara ganska rolig i sig, och man får ju se det som att man blir en erfarenhet rikare.
Men det känns oxå som att kommunen utnyttjar ungdomarna, för att ingen annan inom verksamheten vill ha hand om det.
För dem var väldigt klara med att inget av detta kunde leda vidare till jobb.

Jag ska ringa hon kommunenrepresentanten och höra mig för lite mer vad som egentligen ska göra. Vad det i grund och botten handlar om.

Så ja, kanske då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0