Namngivningsceremoni

I lördags var det en stor dag för den lilla underbara Nellie.
Det var hennes namngivning.

Jag hade den stora äran att tillsammans med Rickard bli fadder
Tack Madde och Christian. 



Jag hade fått i uppgift att läsa en dikt, och Rickard fick tända ljusen.
Madde var dundernervös när hon skulle läsa sin namngivningstext, men jag tyckte att hela ceremonin var fin.




Sånumera heter hon vad hon heter.

Nellie Joline Dahlström.
Må du ha lycka och framgång i livet.

Alla andra hade fina inslagna presenter.
Hon fick vackra halsband, leksaker och böcker.
Av mig fick hon...en bunt papper.

Har öppnat ett fondkonto till henne, där jag kan sätta in pengar vid födelsedagar och julaftnar. Pengar som kan vara kanon att ha i framtiden, tex till ett körkort.

Hon kommer även att få en klematisbuske som just heter Nellie. Men änsålänge går det inte att plantera något utomhus, så det får vänta lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0