Primära och sekundära behov

Det slog mig nu när jag försöker stuva ner kläderna i den redan överfulla väskan.

Fan med saker man har med sig på en skidresa.

Allting runt omkring är ju mängder av saker.
Goggles, pjäxor, vantar, mössor m.m.

Nej, tacka vet jag en solsemester.
Bikini, solskydd och en pocketbok.Typ.

När jag och Charlie drog iväg på våran långresa hade vi varsin 30 liters ryggsäck.
Den fyllde vi med diverse förnödenheter, och slutligen vägde min 4,7 kg(!).

Förutom kläderna på kroppen fanns där en tandborste, en reseladdare, bikini, flipflops och resehandlingar.
Nästan.
Men vi klarade oss alldeles utmärkt i 2 månader på det.
Vi mötte ju ett par tjejer som hade plattång, 5 par jeans och en sminkbag som var större än vad vi hade med oss totalt.

Travelling light? Yes!
Fantastiskt smidigt att resa med enbart handbaggage.
Inget onödigt väntande på väskor som ska komma rullandes, utan direkt ut i nya världen!

Men den här gången blir det inget travelling light. Har redan packat 4 olika väskor, och har 3 kvar.
PLUS två flak dricka.
Tur att vi bara är två i vår bil.



På trekking i Blue Mountains med en av våra 30 liters ryggor. Topp!



Inför Hultsfred 2005, förvisso var vi 4 pers. Men vi var bort i 4 dagar. Ändå packade vi bilen FULL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0