Halv åtta hos Charlie

Bättre sent än aldrig. Men här kommer en redovisning av torsdagens fantastiska Halv åtta hos mig-middag hemma hos Charlie.
Till fördrink bjöds det på en fruktig cocktail gjord på Midori, Sprite och exotisk frukt.

Förrätten var ett kritiskt moment, eftersom Charlie insåg att hennes skålar inte var ugnssäkra då vi bjöds på Soup dógnion gratineé - Fransk gratinerad löksoppa med knaprigt osttäcke.


Huvudrätten var fantastiskt god och vällagad. Charlie hade ringt ICA-handlaren och roddat fram lammytterfilé. Till fick vi gräddigt potatismos med vitlök, honungsglacerade morötter och en otroligt god rödvinssky.
FYI, lammet bara smalt i munnen ^^


Trots att magen stod i alla fyra hörnen så slevade vi i oss en Tarte -Tatin - fransk äppelkaka med vaniljglass. Mycket mycket gott.

(fick tyvärr ingen bild på en snyggt upplagd efterrätt - för den hann vi äta upp innan det var försent)

Så jag tackar - om än långt i efterskott - för en underbar middag.
Nästa vecka är det ingen annan än JAG som håller i middagen. Ska jag vara helt ärlig så börjar jag redan nu bli nervös.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Halv åtta hos mig är så kul att se. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-12 @ 20:47:49
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0