Halv åtta hos mig!

Jaha, då var min Halv åtta hos mig-middag avklarad. Det krävdes en del förberedelser, även om maten var lite alá minute. Men gjorde det lätt för mig och förberedde allt som man ser på alla matlagningsprogram. I separata skålar, så det bara va att hysta i allt.


Till fördrink bjöds bubbel, och samma bubbel dracks till förrätten. 3 sorters ost - fetaost doppad i honung och chashew/pistage, tomat och mozarella sticks, halloumi rullad i chilikrydda och inlindad i bacon. Yummie!


Till huvudrätt åts en musigt höstsoppa med kyckling och röda linser, med smak av spiskummin, ingefära och tomat. Till bjöds surdegsbröd och en kall sås på kräm fräs, örter och sharlottenlök.


Till detta drack vi faktiskt ett rosévin som passade alldeles utmärkt.

Efterrätten var simpel men ack så god avslutning efter den smakrika soppan. Turkisk yoghurt med mango, kiwi, blåbär, valnötter och honung.


Så tack mina vänner för en trevlig kväll!! Som värdinna var jag mycket nöjd med mina rätter.


Nästa vecka är det den sista och avslutande middagen hemma hos Madde. Sorgligt men sant.
Redan på måndag får vi se vad hon har kokat ihop till oss. Can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0