Den om TVn

Tji fick jag.
För cirkus 30 min sen stövlade en tv-kille in med pryttlar och pinaler i högst hugg. Han kopplade in en dosa och visade att jag hade minsann visst full signal in.

Jaha? Men varför fungerar det inte då?

Han tryckte antennkabeln in min tv och konstaterade att det inte funka.

Nääää. JUST DET!

Han gjorde en autolagring av kanalerna, men inget hände. Då ska jag visa dig sa han och plocka fram en digitalbox. Han kopplade ihop grejerna och VIPS så blev det bild på tvn. Både SVT1, SVT2, TV4, TV6, SVT24 och Barnkanalen dök upp i min tv-ruta.

MÄH?!?!?!

Efter en kort stund av total förvåning fick jag samlat ihop mig.

Men, men bara så att DU veeeet. Så funkar det inte på den tvn som står där borta heller!!!

Tv-killen granskade den andra tvn. Nä, inte konstigt sa han. Den här har ingen inbyggd box, den kan inte ta in digitala kanaler.

Skit oxå!

Tv-killen var hur nöjd som helst med att han hade rätt. Och jag fick vackert krypa till korset och inse att det var min tv det var fel på.
Men som erfaren tv-tekniker kunde han säga att det var säkert min inbyggda digitalbox som inte fungerade och att det inte skulle kosta något om jag hade garanti.

Så efter ytterligare ett samtal till Samsung Support så har jag nu felanmält den och inom 3 dagar ringer dem igen och talar om, om den ska hämtas eller om det kommer en snubbe hit o fixar den.

Men fatta va snopet när han med sin externa digitalbox fick in alla kanalerna. Så nu ska jag skutta ner i källaren med tvätt, samt rota fram min gamla digitalbox. (Shit! Fick just en minnesflashback av hur jag eventuellt slänger fjärrkontrollen i en påse med skräp)

Ehm...wish me luck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0