Vuxenpoäng

Nu har jag verkligen samlat på mig vuxenpoäng. Och jag vet en som kommer bli mäkta stolt över mig.

MARTINA! Jag är har slutat röka!
På riktigt!

I 3 hela dagar har jag nu varit komplett rökfri. Inte ett enda bloss!
Bra va?

Jag hade ett mindre psykbryt häromkvällen när tv-antennen bestämde sig för att lägga ner sin verksamhet. Men jag tog mig igenom det ganska bra tycker jag.
Nu får man passa sig för att inte stoppa munnen full med godis och annat onyttigt efter maten när suget kommer. Men det gäller bara att låta bli, och så mycket självdisciplin har jag nog allt!

Tro nu inte att jag tänker genomlida detta på egen hand. Ånej. Jag har även tvingat han-den-där-pojkvännen oxå till att sluta.
Jon är lite knäckt över att jag kan sluta sådär hipp som happ. Men det är kvinnan i mig som gör'et!
Han o andra sidan får fortfarande röka på jobbet och sen tugga Oliver Twist på kvällarna. Han fixar det inte annars. Svaga män ni vet!

Känner mig redan friskare, *host* piggare, *host* och mera hälsosam *host, host*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0