Melodifestivalen - delfinal 1

1. Dilba - Try Again
Jag hade inget till övers för Dilba sedan hennes irriterande genombrott och tyvärr inte efter kvällens bidrag heller. Är hon full eller hög? Hon verkar helt frånvarande och låten känns singback. Inte konstigt att låten kom SIST! 

2. Swingfly - Me and my drum
Ingen surprise där. Den låter exakt som Swingfly bör låta, med lite "Boom chicka boom" hämtat från Hey Boy. Trist och intetsägande, men ändå till final? Vad hände där?

3. Jenny Silver - Something in your eyes
Men vänta? Har jag inte hört den här förr? Gäsp! Ändå gick den till andra chansen? 

4. Jonas Mattson - On my own
Men snääääääälla! Killen kan ju inte sjunga? Och med en pubertal kör i bakgrunden som doobidooar lite emellanåt. Skräp! Men en ny flickfavorit är född. 

5. Le Kid - Oh My God
Jaaaaaaa! LYCKA! Vilken glad och tuggummipoppande låt!!! Kan redan sjunga refrängen! Mer sånt!! TJOHO! Dock kom den inte hela vägen. Sverige - vad är erat problem??

6. Rasmus Viberg - Social Butterfly
Oj oj, här flörtar vi med hela Östeuropa! Men jag gillar killens röst!!! Tyckte att den borde i alla fall kommit till andra chansen. Men icke!

7. Pernilla Andersson - Desperados
Har Lasse Winnerbäck dött och återfötts som en tjej som får plats med en snusdosa mellan framtänderna? När snabbreprisen kom så hade jag redan glömt av den här låten, inget bra betyg. Dessutom hör jag inte vad hon sjunger, vad handlar låten om???? Kom ändå till andra chansen. Dåligt Sverige - dåligt!!

8. Danny - In The Club
30 sekunder in i låten så var den en given finalist. Den spelas garanterat på Club Heaven redan ikväll(!!!). Han är Sveriges svar på Usher!

Kommentarer
Postat av: systeryster

Kommentera gärna övriga delfinaler. Jag tyckte att Rasmus Viberg borde gått vidare. Trist

2011-02-06 @ 14:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0