Melodifestivalen - delfinal 2

Brolle - 7 days and 7 nights: han börjar med att göra en super elvis referens. han flirtar med tonårsflickorna
och med 50+ med förkärlek för elvis och rockabilly. citerar min svåger "tanterna kommer att
vibrera där hemma i sofforna". Finalist är vad jag tror, inte vad jag tycker.
Loreen - my heart is refusing you: en klockren 90-tals skön techno med en halvgapig sångerska
som frontar en dj-duo, typ. t.o.m dansarna gör typiska Mc Hammer-moves. Nej tyvärr, intetsägande.
Babsan - Ge mig en spanjor: Jag älskar det redan innan jag hört låten! Det här är underhållning!
Men är det filmat i början? Har det att göra med problemet med kardborren på klänningen inte
löste sig? Christer Lindarw har fått konkurens om vem som har snyggast spriror. Tonhöjningen
ger upphov till ett gott skratt. Jag vet att min mamma älskar detta oxå! Till final?
Tyvärr inte, men kul hade vi!
Elisabeth Andreasson - Vaken i en dröm: Tävlingens första ballad. Ska det ges ballader i
Mello är det Sarah Dawn Finer.
Får mig att sjunga på Cecilia Wennerstens "Det vackraste". Ett ögonblick av ro ibland...stunder av stillhet..mmhmm mm nana naa naa.
Sanna Nielsen - Im in love: Vänta här nu, är hon fortfarande 25 eller har hon omöjligt blivit äldre - IGEN?!
Upphottade ballad. Ett steg i rätt riktning kanske? Inpirerad av Shirley måntro, hon hade kunnat göra den
bättre! Tyvärr...
The Moniker - Oh My God! :Idolkille, Daniel Karlsson. Vem? Va? Jaha? Han ser ut som Mange Schimdt och låter som Mika.
Jag gillar den, den är lite Beatles men framför allt väldigt brittisk. Som  lettiska bandet Brainstorm som ställde upp i eurovision i
Sthlm 2000 med My star. Jag älskade den efter ett par fyra genomlyssningar. Detta är nog samma visa igen. Men tillhör favoriterna.
Annelia - Elektrisk: En svensk låt! Woho! Men tjejen kan tyvärr inte sjunga. Men visst har vi hört den förr?
Christian Walz - Like Suicide: sveriges svar på Jamiroquai! Jag gillar Christian och han leverar en låt helt i hans stil.
Snälla Sverige, rösta fram den här killen. Han är ju faktiskt musikalisk! BÄST IKVÄLL!
1. Brolle - 7 days and 7 nights
Han börjar med att göra en super-Elvis referens. Han flirtar med tonårsflickorna och med 50+ med förkärlek för Elvis och rockabilly. Citerar min svåger "tanterna kommer att vibrera där hemma i sofforna". Finalist är vad jag tror, inte vad jag tycker. I hate to be right! 

2. Loreen - My heart is refusing you
En klockren 90-tals skön techno med en halvgapig sångerska som frontar en dj-duo, typ.
T.o.m dansarna gör typiska Mc Hammer-moves. Nej tyvärr, intetsägande! Ändå går hon till andra chansen.

3. Babsan - Ge mig en spanjor
Jag älskar det redan innan jag hört låten! Det här är underhållning! Men är det filmat i början? Har det att göra med problemet med kardborren på klänningen inte löste sig? Christer Lindarw har fått konkurens om vem som har snyggast spriror i alla fall. Tonhöjningen ger upphov till ett gott skratt. Jag vet att min mamma älskar detta oxå! Till final? Tyvärr inte, men kul hade vi!

4. Elisabeth Andreasson - Vaken i en dröm
Tävlingens första ballad. Ska det ges ballader i Mello är det Sarah Dawn Finer som gäller.
Får mig att tänkapå Cecilia Wennerstens "Det vackraste". Ett ögonblick av ro ibland...stunder av stillhet..mmhmm mm nana naa naa. Prova själva! Sist - jajemen!

5. Sanna Nielsen - Im in love
Vänta här nu, är hon fortfarande 25 eller har hon omöjligt blivit äldre - IGEN?!
Upphottade ballad. Ett steg i rätt riktning, inpirerad av Shirley måntro. Dock hade Shirley kunnat göra den
bättre! 
En skräll däremot att bruden går till final! Vad i h....?

6. The Moniker - Oh My God!
Idolkille, Daniel Karlsson. Vem? Va? Jaha? Han ser ut som Mange Schimdt och låter som Mika.
Jag gillar den, den är lite Beatles men framför allt väldigt brittisk. Som lettiska bandet Brainstorm som ställde upp i Eurovision 2000 i Stockholm med låten My star. Jag älskade den efter ett par fyra genomlyssningar. Detta är nog samma visa igen. Men tillhör favoriterna! Andra chansen it is!

7. Annelia - Elektrisk
En svensk låt! Woho! Men tjejen kan tyvärr inte sjunga. Men visst har vi hört den förr?

8. Christian Walz - Like Suicide
Sveriges svar på Jamiroquai! Jag gillar Christian och han leverar en låt helt i hans stil.
Snälla Sverige, rösta fram den här killen. Han är ju faktiskt musikalisk! BÄST IKVÄLL!!
Men inte - Sverige sviker mig IGEN och han åker ut på en 5:e plats.


Men ta för guds skull bort Marie Serneholt från tv-rutan. Gav hon Sanna Nielsen välsignelsen att släppa sig strax innan hon skulle göra sin låt för andra gången???

Christer Sjögren förövrigt - jag tänker inte kommentera det största kräket vi har i Sverige. Mördar en Bowie låt dessutom. Jag gråter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0