Roadtrip

Vi stack vid tre tiden i fredags eftermiddag.
Upp till huvudstaden.
Vi hann knappt innanför dörren i Solna som vi bytte om o gjorde oss vackra för att parta till det i Sumpan.
4 brudar i alldeles för höga klackar för vårat egna bästa.
Efter en vinare och diskussioner i soffan om allt möjligt, drog vi vidare till Sumpans hak numero uno, Garbo!
Döm av min förvåning när dem stängde 03.00? Hallå? Detta är Stockholm eller?
Vi stänger fan 03 hemma i våran håla. Jag vill dansa meeeeer!
Men icke. Så vi stod ute i ösregn och raggade efterfest. Gick sådär.
Kostymbyxor och flipflops, eller folk som handgripligen försökte få in Evelina i en taxi - sånt tackar vi nej till.
Vi tog en egen bulle hem, pruttfulla alla 3.
Somnade gott.
Med en vidrig bakfylla åkte jag o Evelina in till city och shoppa på lördagen.
Vi satt en stund precis vid plattan och tittade på alla konstiga människor som finns i storstaden.
Tillbaka till Solna för ombyte och sedan bar det in till stan för lite middag med tjejerna. Vi hamnade på ett O'Learys i Gamla Stan, för det var tamigfan fullt överallt annars.
Sedan gjorde vi Debaser vid Slussen.
Tittade på mer underligt folk och skrattade.
Det blev tidig hemgång.
Idag gjorde jag o Evelina IKEA vid Kungens Kurva innan vi drog oss hem till bästkusten igen.
Vilket plejs!
Världens största IKEA varuhus, och det förstår jag. Hade dem inte skyltat där inne så hade vi varit lost.
3 våningar högt med liksom halvplan emellan, och allt gick runt runt runt.
Surrigt värre.
Men vi la en timme där inne och vi hittade nog allt vi behövde.
Så med orden Är vi MAX-hungriga?
Vill vi ha kul glass? och
JULIA! KORG! säger jag gonatt!



Kommentarer
Postat av: Sussie

Hallå bruden! Ja, jag såg att ni inte hade bebott Österlamalm - inga använda lakan :)

Titta förbi nästa gång vetja!

Kram o hej

2010-08-04 @ 16:51:42
URL: http://sussieividavarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0