Hamburg

Ja, som sagt. Vi åkte till Hamburg och firade våran ettårsdag ihop. Här är en bild från vår middag på den indiska restaurangen som vi åt ettårsmiddagen på. Det vackra paret.

Klämmigt

Nu så. Nu känner jag nog att jag börjar få kläm på jobbet och systemet vi arbetar i. Skulle gamla Asta ringa för att hon vill ha en resa till ICA så skulle jag nog utan problem lösa både dit OCH hemresan. =)

Däremot är något som säger mig att vi har knappt lärt oss hälften. Vi har ju för jösse namn 1½ månad av utbildning KVAR! Hur ska detta sluta?

De sista 50 min idag försökte jag att inte somna framför datorn och manulen jag försökte läsa. Gäspade var 3 sekund och tittade på klockan ungefär var 5 sekund. Efter att ha varit soffliggare nummer ett de senaste så har verkligheten helt plötsligt kommit ifatt. Det är ju så här det känns att jobba 8-16.30. Jag är HELT slut!

Vilken timing att vi åker till Hamburg med mamma och Kjell torsdag-söndag. Så att man som hårt arbetande får vila upp sig en stund. Pfsss.

Ni kan kalla mig mrs Laxakungen

Kärleken tog årets första lax i Ätran i eftermiddags. Nu är midsommar-middagen säkrad!

Ni kan läsa artikeln i Hallands Nyheter här>>>

Happiness

Det måste ju bara vara kärlek på HÖG nivå när mannen i ens liv skickar sms som säger att man är finast i världen, när han själv sitter en halv meter ifrån en i soffan.

Nejlikor

Jag och syster var på Blomsterlandet i eftermiddags för att inhandla en inflyttningspresent till vänner och fann underbara Nejlikor.
10 st för 50:-! FYND!

Köpte fem st av denna fina färgkombination. Sen två st i gammelrosa och beige samt tre helbeige som jag placerat runt om i lägenheten.

Nejlikor är så tacksamma för de står sig så länge! Byt ev vatten eller fyll på med mer vatten.

Nytt jobb

Okej.
Nu ska jag försöka förklara för er som undrar vad för jobb jag har skaffat mig.

Hallandstrafiken, som sköter bussar, Öresundståg, färdtjänst och Resam, har sitt huvudkontor i Falkenberg. För att boka ex. Resam ringer du till deras KundCenter. DÄR kommer jag befinna mig de kommande 5 månaderna.

Jag och typ 15-20 andra kommer att svara på alla samtal som kommer in till Hallandstrafiken. Allt ifrån upplysning om priser och tider, samt bokning av färdtjänst, Resam osv.

De första två månaderna är det utbildning i programmen som gäller. Just nu arbetar vi i något som heter Planet och det är ett DOS baserat program som har kvadriljoners förkortningar för olika kommandon, vem som ska betala, vart resenären ska, när de ska hem. Om de ska ha några hjälpmedel med sig eller kanske en hund eller en barnstol.

Kort och gott sitter man som telefonist och ska kunna ordna med det mesta som en kund ringer in om.

Än så länge verkar jobbet jättekul och dagarna blandas med ren utbildning i programmen till att få sitta brevid telefonisterna och lyssna och se hur de arbetar och naturligtvis ställa tusentals frågor.

Idag fick vi dessutom en lite föreläsning i mental träning av en telecoach från Örebro. Det var skitintressant och roligt! Framöver sen ska vi få en heldag att åka runt med buss, en dag med tåg och en dag med taxi. Allt för att vi ska få den praktiska delen av det vi bokar.

Så mellan 8-16.30 mån-fred hittar ni mig på andra våning i Hallandstrafikens lokaler nere vid busstationen i Falkenberg. ELLER så ringer ni och hoppas att ni hamnar hos mig.

Hon utan sovmorgon

I och med nytt jobb och vilja att vara till lags, i tid, skötsam och i ordning gör att jag vaknar 1 timme innan min klocka faktiskt ringer.
Skit irriterande!
Sen försöker jag somna om, men vaknar ändå var 10e minut och kollar på klockan. LIVrädd för att försova mig. Vilket är dumt, eftersom jag har ställt min klocka!

Onsdagar är förövrigt min värsta dag i veckan. Jag är våldsamt trött på morgonen och har varit slöare än slöast under hela dagen. Dessutom är jag extra trött på eftermiddagen. Ändå har jag svårigheter att masa mig från soffan till sängen.
Men nu är jag på väg.

Nu.
Vänta lite...

NU!

HLT

Har haft två intensiva dagar på nya jobbet. Så just nu är det massor av information som försöker tränga ihop sig och göra nytta på en väldigt liten yta.

Jag lovar att återkomma med mer utförlig information om jobbet, livet och det senaste så fort jag vet vad jag själv heter. Typ. =)

Walla!

Barnkalas

I torsdags fyllde ovan skitunge 6 år. Idag är det barnkalas. 7 vilda ungar ska inta Schubergstorps skolans gympasal och den kommer aldrig blir sig lik igen!

Jag agerar lekledare och ska strax åka dit för att upprätta nån slags hinderbana bestående av tjockmattor, romerska ringar, plintar, bockar och ribbstolar.
Jag ska fylla deras magar med kakor, bullar, saft och godis så det sprutar socker ur öronen på dem.
Sen ska jag jaga skiter ur de små liven så att de somnar INNAN Bolibompa ikväll.

Så jag hoppas föräldrarna tackar mig på förhand för deras ovanligt lugna lördagkväll.

6 år sedan. Faaan vad tiden går fort. Förknippar alltid Calles födelsedag med min praktikresa sista året på gymnasiet. Jag satt på ett hotellrum i Magaluf och fick mms med bild på familjens nya tillskott. Sen fick jag vänta EN HEL MÅNAD på att få komma hem och sniffa bäbis.

Alltså 6 år sedan jag tog studenten. Jag börjar bli gammal.