Storebror ser dig


Fick hem fakturan för bredbandet igår. Blä.
Men för en gång skull så läste jag den, och la den inte bara i högen med alla andra räkningar.

Shit va dyrt för så lång hastighet tyckte ja. Kan detta verkligen stämma?
Så jag surfade ut på nätet o kollade upp andra leverantörers priser.

Som tur va så gick bindningstiden för vårt nuvarande bredband ut i januari. Så det var verkligen läge att byta.
För samma pris vi betalar idag för 1,5-2 Mbit kunde vi får 8 Mbit. Oj oj!


Men kunde ju inte bara beställa sådär, får ju höra mig för hos min sambo.


Drygt en kvart efter att jag kollat upp priser på nätet så ringer telefonen. Då är det just en försäljare från den leveranören jag tittat på.
Han talade om exakt samma sak för mig som jag precis hade kollat upp, och undrade såklart varför vi hade så långt bredband för den summan?

Han babblade på sitt säljsnack, och det gick så fort och han bröt lite, att jag var tvungen o be honom att lugna ner sig så jag hörde va han sa.


Jag lyckades till slut förhandla mig till ett sjysst abbonemang, för samma pris jag har idag, 8 Mbit, gratis installation, gratis trådlöst modem, och gratis i 3 månader. Tummen upp! =)


Dessutom så sköts ju all uppsägning och byte av den nya leverantören, som vi förövrigt har vår fasta telefoni hos.
Kunde inte bli bättre.


Lustigt är ju då att den killen ringer mig ett par minuter efter att jag kollat upp samma saker på hemsidan.


Snacka om att Storebror ser dig!

Kommentarer
Postat av: Sweetie

Telefonförsäljare är luriga. O lite lustigt att han ringde precis efter du kikat på nätet.



Intresserade av larm förresten? :)

2009-11-26 @ 20:01:29
Postat av: Erik

Så ska det skötas!! Well done! :)

Kram

2009-11-26 @ 20:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0