Äntligen!


För en gång skull ger jag tummen upp till arbetsförmedlingen!


På näringslivslunchen idag stal AMS ett par minuter innan den ordinarie lunchvärden tog över, för att prata om arbetspraktik.
JATACK!

Så vi tog ett kort snack med en utav dem och hon tittade just förbi här..

Hon: Vill du har arbetspraktik?

Jag: Ja, tack! Det hade varit bra.

Hon: Hur länge har du varit arbetslös? För du var under 25 va? Då måste du har varit arbetslös i minst 3 månader.

Jag: Ja, du..det är idag det! Blev arbetslös den 14 juli.

Hon: Jaså? Så smidigt. Men då tar jag ditt personnummer, så fixar jag det. Förhoppningsvis måndag.

...

Ja, nu innehöll ju detta samtal lite mer. Hon grillade Eric om vad han hade för framtidsplaner med sitt företag osv..Men kontentan av det hela tycker jag blev HELT lysande.

Så nu kommer jag få samma pengar motsvarande min a-kasse ersättning (som jag förövrigt inte fått ännu..det dök upp ytterliggare ett kompleteringsbrev i lådan igår).

 

ÄNTLIGEN har jag råd att köpa nya sockar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0