Hälsa tillbaka?

Ja, det är helt okej att säga: Hälsa tillbaka! om någon du träffar hälsar från någon annan.
Alltså att du hälsar till någon som inte finns i närheten.

MEN, när någon du känner pratar i telefon, och personen i telefonen hälsar och den du känner lägger på, och SEDAN säger: Jag skulle hälsa.  Säg då inte hälsa tillbaka!, utan säg hellre Tack!.  Annars måste personen du känner ringa tillbaka och säga att du hälsar.
Eller att personen du känner träffar på personen i telefonen vid ett senare tillfället och säger: Jag skulle hälsa tillbaka. Jag garanterar er att han/hon inte har en ANING om vad du pratar om. Hälsa? Vem? Närdå? Jaha..jaja, tack så mkt då.


Meningslöst.

Alternativet är ju att personen du känner DIREKT säger att personen i telefonen hälsar, då har du en möjlighet att hälsa tillbaka i realtid. Men, ibland kan det blir lite hitten och datten, fram och tillbaka med det där. Därför finns det vissa som föredrar att hälsa när samtalet är avslutat. För att inte sluta som tredje part i sitt egna samtal.

 

Så...

Jag: Skulle hälsa från tomten, träffade honom av en händelse idag.
Ni: Hälsa tillbaka! (när du träffar honom igen, menar ni)
Jag:  Självklart ska jag göra det!

 


Kommentarer
Postat av: systeryster

Hade du fruktansvärt tråkigt när du författade detta intelligenta inlägg.

2010-01-15 @ 15:31:52
Postat av: Martina Carlsson

UPPDATERA!! Jag vet inte hur många gånger jag har kollat utan att det har vart någon uppdatering ;)

2010-01-18 @ 07:21:40
URL: http://martinacarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0