Allhelgonaafton

I fredags var jag, mamma, syster och systersöner på kyrkogården för att hedra våra saknade.
Grabbarna sprang runt och lekte, så för att få dem att inse allvaret så drog jag en liten vit lögn.
Jag berättade att idag är det Allhelgonaafton och i natt kl tolv så kommer dem döda komma upp ur sina gravar. Så nu måste vi sätta dit ljus så att dem ser. 

Den äldste trodde mig absolut inte, men den lille blev tyst och fundersam.

Han kom sen och frågade HUR dem gör när dem kommer upp ur marken?
Som spökena i Scooby Doo, sa jag. Dem kan ju gå genom väggar och dörrar. Det är samma sak här.

Vi hälsade på och satte ljus och la kransar hos min mammas mostrar, hos min mormor, hos mormors föräldrar och hos min bästa lekkompis när jag var liten.

Mormors föräldrar.

Min vän Jocke.

För mormor.

Har ni hedrat era saknade i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0