Halv åtta hos Madde!

Igårkväll hade vi våran sista Halv åtta hos mig-middag för den här säsongen. Vår sista värdinna var Madde och hon hade ordnat så fint med dukningen att alla vi andra fick mindervärdeskomplex.


Till fördrink bjöds en somrig variant med smak av mango! Förrätten var påhittig och alldeles lagom stor, lämnde oss wanting more.... Kräfttoast med avokado, till det vitt vin.


Huvudrätten bestod av Souvlaki av lammkött, klyftpotatis, grekisk sallad och morotstzatsiki. (Första middagen där vi frågade efter påfyllning)


Till efterätt var alla nyfikna för det skulle bjuda på Äppelbomb med vanlijsås.
FANtastiskt gott. Mäktigt och mycket, men väldigt väldigt gott!


Tack tack tack Madde för middagen! Den var kanon verkligen!!

Igår röstade vi även vad vi ska äta på våra stora avslutningmiddag hemma hos Lotta om 2 veckor. Det blev ett livligt och hölgljutt röstande, men vi kom slutligen fram till en meny som alla var nöjda med. Sen gavs arbetsfördelningen ut.

Det är sorgligt. Sista middagen. Vi som har haft så ini bänken trevligt! Men jag är ganska säker på att vi kör en ny omgång till våren igen. Men tills dess ska vi försöka träffas varannan vecka, äta kakor och bakverk i mysbyxor och bara tjöta skit.
Även Lotta kom med en härlig idé. Lättsamma Logen. Man träffas en gång i månaden, då man två och två anordnar något för resten av gruppen. Kan vara vad som helst. Lerduveskytte hörde jag igår. Så vi får verkligen ta tag i detta.

Tack mina vänner för dem här roliga middagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0