Tillbaka på ruta ett

Ååååå DÄR blev jag nedstämd, deprimerad, håglös, likgiltig, less på arbetslivet och kraven som ställs.



Man lever bara en gång.
Så varför inte satsa?
Eller vänta på andra mycket bättre saker, tillfällen, kontakter, möjligheter?
Eller så kör vi på det som känns i magen.
Men tänk om, tänk hur, tänk!!
Men sluta fundera så jävla mycket!
Följ normen, var normal, satsa på det som är Rätt.
Fy fan va tråkig du är. Vem säger vad som är rätt och fel? Din uppfostran?
Du måste tänka på din framtid.
Min framtid ligger i ALLA ANDRAS händer. Inte mina. Jag tar tillbaka den. MIN framtid.
Hur hade du tänkt lösa det rent ekonomiskt då?
Det löser sig.
Du kan inte leva på alla andra.
Jag är inte dum i huvudet, jag hittar en lösning.
Men du måste skaffa dig en utbildning.
Nej, jag MÅSTE ingenting. Jag vill inte. Eller så vill ja. Jag vet inte. Inte just nu. Jag kan plugga sen.
Så vad ska du göra nu?
Följa min magkänsla.
Du är fan inte klok!
Så jävla skönt med omväxling, inte sant?
Tänk om du ångrar dig om 10 år?
Ja, tänk om jag INTE gör detta nu och ångrar mig om 10 år. Så kan man inte tänka. Vad som är gjort är gjort.
Du är alldeles för liberal i tanken.
Och du är alldeles för konservativ. Ta ett beslut nu för fan!
Ja.
Nej.
Nej.
Ja.


Kommentarer
Postat av: madde

Det är bara att följa sitt hjärta!!! Allt löser sig alltid!!

2010-09-02 @ 14:22:57
Postat av: Evelina

Isa du ska INTE plugga om du inte känner för det! Plugga bara för att du borde kostar dig bara fyra år och skulder på 250000kr. Sök jobb massor av jobb kanske får du DET jobbet, om inte så kan man faktiskt plugga när man är över 25 också, promise.

2010-09-02 @ 21:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0