Barnkalas



I torsdags fyllde ovan skitunge 6 år. Idag är det barnkalas. 7 vilda ungar ska inta Schubergstorps skolans gympasal och den kommer aldrig blir sig lik igen! 

Jag agerar lekledare och ska strax åka dit för att upprätta nån slags hinderbana bestående av tjockmattor, romerska ringar, plintar, bockar och ribbstolar.
Jag ska fylla deras magar med kakor, bullar, saft och godis så det sprutar socker ur öronen på dem. 
Sen ska jag jaga skiter ur de små liven så att de somnar INNAN Bolibompa ikväll. 

Så jag hoppas föräldrarna tackar mig på förhand för deras ovanligt lugna lördagkväll. 

6 år sedan. Faaan vad tiden går fort. Förknippar alltid Calles födelsedag med min praktikresa sista året på gymnasiet. Jag satt på ett hotellrum i Magaluf och fick mms med bild på familjens nya tillskott. Sen fick jag vänta EN HEL MÅNAD på att få komma hem och sniffa bäbis.

Alltså 6 år sedan jag tog studenten. Jag börjar bli gammal.

Trevlig lördag alla!

Kommentarer
Postat av: Johanna

vilken sötnos!

2011-04-02 @ 17:13:26
URL: http://jlunde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0