Annorlunda väckarklocka

07.15 vaknar jag av ett mycket underligt ljud.
I bokstäver lät det ungefär såhär: Aaaaaaaruuuuuuuuurrrr *hest & högt & nästan elakt*

Och det fortsätter ett par Aaruuuur till.

Innan jag förstår vad i h*lvete det är som pågår.
Gick igenom alla möjligt alternativ i min hjärna, så där lagom sömndrucken när man legat o läst till kl. 2.

- Sopbilen? Nej, fel vecka.

- Tidningskillen som kör ner varenda brevlåda i kommunen?  Nej, klockan är för sent.

- Plogbilen? Nej, snön försvann ju igår...eller?

- Eh, hunden????? Vad fan pysslar han med? SNEAK!!!! HÅLL KÄFTEN!!!!

Efter hans illvrål blev påkommet där ute i hallen så levde han jävel bland alla skor. Förväntade mig nästan att hitta honom dinglandes i hallampan när jag klev argt genom korridoren för att säga till honom på skarpen.

Sen dess har han faktiskt varit tyst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0