Middagstips

Magnus har lite panik över att han aldrig får tid till att träna.
Så han vill ha mat som inte sätter sig på olämpliga ställen.

Här kommer dagens middag:

Jag gjorde en blandning av Tabbouleh- och Fattoush-sallad:

½ gurka, urgröpt och skuren i små bitar
4 tomater, urgröpta och skuren i små bitar
1 kruka bladpersilja, fickhackad
1 kruka mynta, finhackad
2 pitabröd, skurna längs med så man får två tunna runda plattor, grillade i ugn 10 min, som sedan bryts i småbitar
saft från en halv citron
olivolja
rätt så mkt salt
peppar


Dessutom gjorde jag järpar kryddade med chilipeppar, paprikapulver, spiskummin, salt och peppar. Samt en slurk matolja och 1 ägg.
Formade, la på en bakplåt o in i ugnen, 200 grader.

Till detta gjorde jag en sås av turkisk yoghurt, färsk hackad mynta, salt, peppar och citronsaft.


Hoppas han blir nöjd med min hyffsade slim middag.

Bon Apetít!


Kommentarer
Postat av: Vivi

Mmmmm låter super gott!

2009-12-31 @ 12:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0