Nyårslöfte

Jag och Magnus avlägger ett nyårslöfte ihop.
Vi ska bli månadsgivare.

Ingen utav oss skänker pengar till välgörenhet i någon form.
Men det kan ju faktiskt göra så mkt om alla bara skänka 100 kr i månaden till något.

Problemet är ju nu att det finns massor av organisationer som behöver hjälp. Och är det säkert att pengarna går till det som dem är till för?


Jag ska efter nyårsafton leta reda på lite olika förslag. Så gör vi en röstning senare?


Isbjörnar? Klimatfrågan? Hemlösa barn i Afrika? Krigsdrabbade familjer i mellanöstern?
Det finns så många....


Vad har ni för nyårslöfte?
Sluta äta så mkt, börja träna, sluta röka?
Det gamla vanliga?


Kommentarer
Postat av: Vivi

Ja, det gamla vanliga hmhmhm... det är ju så j... tråkigt. Varför inte bara vara och ta det som det kommer. Blir man av med en last kommer ngt annat att ta plats. Nä, 2010 blir som man gör det. Positivt tänkande räcker långt! ( boktips: Hemligheten) Månadsgivare är en mkt god tanke. Hurra!! Vi är världsföräldrar. Får hem info halvårsvis om hur pengarna har används. Man hoppas förstås att det är sanningar. Men man vet aldrig. Välgörenhet i alla de slag, i det lilla eller i det stora, är goda ting:)

Rika själar blir väl belönade!

2009-12-31 @ 15:54:10
Postat av: Sussie

Hej hej! WWF tycker jag såklart, jag ger 100:-/mån till dem, nån isbjrön eller vad det nu går till exakt det håller jag inte koll på men WWF känns stabilt. Annars är SOS barnbyar ganska kul för man får ett eget personligt barnbybarn som man ger grejer o pengar till.



Puss o kram o gott nytt år!!

/S

2010-01-01 @ 03:27:27
URL: http://sussieividavarlden.blogspot.com
Postat av: Adam

SödraBanvägen fonden är alltid öppen för månadsgivare :-) ,,, Postkodslotteriet kanske? Då har man ju en chans att få lite återbäring, å då menar jag liten....

2010-01-03 @ 10:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0