Inside the supermind

Följde med Magnus idag för att lämna av en stor påkörd älg till en slaktare.
Eftersom det var ca 200 minusgrader och jag hade känningar av mitt mensmonster i magen så stannade jag i bilen.
Jag roade mig genom att lyssna på radio och smsa med Madde.

Men efter ca en 20 min så började jag undra vart Magnus tagit vägen?
Det hade slutat dra och skaka i bilen, till följd av att han slet ut 150 kg älg ur en släpvagn, för längesen nu.

Det gick ytterliggare 5 min.

Då började jag tro att Magnus kanske hade halkat och hamnat under älgen. Att han låg helt medvetslös och kunde inte ropa på hjälp.
Eller att han råkat spetsa sig själv på dom dära vassa krokarna inne i slaktrummet?
Om han inte dök upp inom 2 min så var han död. Helt bombis på detta!

Provar o ringa hans mobil?
En signal..sen la jag på.
Tänkte att OM han nu lever, så blir det pinsamt om jag ringer och han står 3 meter bakom bilen.

Kommer han inte typ om..vad är rimligt? 20-25 min kanske? Då måste jag gå ur bilen o kolla om han är död eller vad som händer??

Sen kom The Ark's "It take a fool to remain sane" på radion, så jag började sjunga med o tänkte
Han kommer tillbaka innan denna låten är slut.

Och ser man på..det gjorde han.
Vilken tur.


This is how a supermind works, ladys and gents!


Kommentarer
Postat av: jon elis

LOL Känner igen mig. Supermind...blandat med latmask.

2009-10-06 @ 09:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0