Fånga dagen efter

Har du vaknat dagen efter och känt att de där tequilashotsen kvällen innan var lite väl överdrivna?
Känner du också att du kommer att behöva köra porslinsbussen lite senare?
Lugn, jag har tipsen på hur du tar dig igenom illamåendet.



Först behöver man analysera sin situation.
Har du ett illamående som är kraftigt ihållande kombinerat med yrsel och sluddrigt tal, då är det bara att köra på och håll tummarna för att du har något maginnehåll kvar.

Har du däremot ett idogt illamående som försvagas något om du djupandas in genom näsan, och som du nästan kan somna ifrån. Ett illamående som egentligen inte skrider till verket förän du hukar framför klosetten. Då kan jag hjälpa dig.

Oftast, såhär dagen efter finns det inte mycket kvar i magen att få upp. Tomma klökningar brukar kunna röra upp galla och det är riktigt obehagligt.

Mitt tips är då att ge dig upp och ät en banan. Så mycket du klarar av, samt drick ett glas vatten. Sedan måste du vänta minst 10 min.
Jag har lärt mig att om kroppen fryser, så kopplas det värsta illamående bort. Så ställ dig i dörröppningen och frys en liten stund. Djupandas eventuellt medans du står eller sitter.

Efter 10-15 min är du redo.

Ta med dig ett glas vatten och en handduk till toan. Fäll upp båda locken och sätt dig bekvämt.
Nu är bananen redo för nypremiär!

Bananen har nu gjort sitt mirakel nere i magen, och i sin framfart uppåt och utåt så plockar den med sig alla eventuella gifter som fortfarande finns kvar där nere.
Toppen!

Kroppen är nu nöjd för att den har fått kräkas ordentligt, och du är nöjd för att ditt illamående börjar att avta.

Om du nu råkar var väldigt fäst vid bananer och vill kunna äta dem under andra omständigheter, så bör du kanske välja något annat ätbart. Fördelaktigast något som är mjukt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0