Fredagsfin

Måste tipsa om en ansiktsmask. The best ansiktsmask om ni frågar mig.
Tyvärr så finns den inte att få tag i här i Sverige.
Den är nya zeeländsk, närmare bestämt ifrån Rotorua som ligger ganska precis mitt i på norra ön.





Det är lavalera sprängfylld med mineraler o annat nyttigt.
Till en början är den fuktig, men efterhand på huden så torkar den.
När den torkat helt överallt så sköljer man av med ljummet vatten och återfuktar.



Det kittlar behagligt i huden efteråt. Det riktigt känns att den går ner på djupet.
Men den bränner inte som annars andra masker kan göra.

Så har du vänner/bekanta, släkt eller kollegor som är på Nya Zeeland, be dem köpa med en tub hem.
Den här har hållt sedan 2008.
(men då är jag ingen flitig användare)
Billig var det oxå om jag minns rätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0