På öppen gata

Idag när jag och syster varpåväg mot skolan för att hämta upp Anton och Filip, körde vi förbi två ynglar, 15 års åldern som stod på trottaren utanför dagiset.
De stor vända emot varandra och höll på med nått.
När vi kom närmre så såg jag att dem höll på med en slags svart plats grej.
Även kallad hashpipa.

Mitt på öppen gata?

Jag hoppas för deras skull att det var tobak dem stoppade den med.

OM inte det var fallet, så undrar jag hur dem vågar stå så öppet med det?
Där kom och åkte föräldrar som hämtade barn från skolan.

Anton o Filip hade koll på vilka killarna va, att dem gick i 9:an.

Vad ska man gör i ett sånt läge?

Även om de inte stoppade pipan med hash eller cat eller liknande, utan tobak, så är det inget man ska använda öppet. Och vad ska man som vittne göra? Hur ska man reagera?

Fine, låt ungdomarna förstöra sina liv. Men det är INTE okej att dem står mindre än 50 meter ifrån en skola OCH ett dagis.

Vad hade ni gjort?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0