Tuppen gol och hunden yla

Vaknade idag vid 8-tiden av att Cilla står och tok-ylar ute i hundgården.
Hon är sällskapssjuk - D E L U X E!

Så det var bara o gå upp, klä på sig o gå ut till henne.
Där satt vi en stund och hon ville bli klappad o kelad med.

Sen gick vi en sväng. En kortis eftersom jag skulle iväg.
Följde gamla järnvägen bort till Skrea IP.
När vi närmar oss bebyggelsen där så hör vi en tupp som galer.

Cilla blev rätt orolig och nervös över det kostiga lätet.

Men den här tuppen höll inte riktigt rena toner.. *kuckelikuuuurhghruhrgrhrgruuruuuiiurg*
Jag skrattade hjärtligt åt tuppen, medans Cilla trampade mig otåligt på fötterna och ville fort fort därifrån.

 

Ska gå samma vända imon om det är fint väder och se om jag kan fånga tuppen med ljud och bild....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0