4 tummar upp

Jag och fästmannen har varit i stora staden Stockholm i helgen för lite reinkarnation.
Kallt som i den bakre delen på den stora vita björnen i norr. Men vitt, snöigt och vinterlikt, dvs fantastiskt vackert.



På lördagskvällen hade jag bokat bord på Beirut Café på Engelbrektsgatan. Jag hade varit där en gång innan och blivit helt frälst! Vällagad libanesisk mat i lokaler med massor av personlighet. 

Vi snålade inte utan beställde in Avsmakningsmeny med mix-grill. Borde var bokat till kl 21. Två timmar och 45 min senare klev vi ut ifrån Beirut Café där vi i sinnet suttit i 40 graders värme och njutit av het paprikaröra, tabbouleh, kronärtskocka, piroger och hummus. Där utanför väntade en Stockholmsnatt i snöyra, oskottade trottoarer och -12 grader.



Har ni vägarna förbi våran huvudstad och vill äta något lite extra, så boka bord (gärna lite senare på kvällen, det är då restaurangen lever upp) på Beirut Café. Fyra tummar upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0