Det kommer alltid till en punkt

..då man måste vara brutalt ärlig och säga som det verkligen är. Sanningen!
Hur än ont det kommer att göra personen ifråga - dig också för den delen.

Eller bör man hålla käft och låta saker och ting fortgå, även fast någon far illa? Är det typiskt svenskt?
Ibland anser jag att det är värt att ställa saker på sin spets för att kunna vinna ny mark och gå vidare. Eller så blir utfallet helt annorlunda.

Om det är värt det? Det är då du är ärlig mot dina vänner, din familj och mot dig själv. Tänk, det finns dem som lever i förnekelse ett helt liv. Eller dem som lever i det tysta, oförmögna att säga ifrån. Eller för fega.

Jag är av en annan åsikt.
För det kommer ett tillfälle, litet som stort, som får bägaren att rinna över och det blir nödvändigt att uttrycka sig.
Det kan var en sån enkel sak som att din partner snarkar VARJE gång han somnar. I 9 fall av 10 låter man han vara, men den där sista gången blir man helt bindgalen och ger han en armbåge i sidan så man hör hur revbenen knäcks.
...

Eller så är det att säga upp sig från sitt jobb för att chefen är ett praktarsle.
Oavsett...så kommer det till en punkt. Frågan är bara om du fortfarande är tillstånd att utföra den.


Jag ber officiellt om ursäkt till berörd person om jag gjort dig ledsen - men jag hoppas du förstår varför. Att du i framtiden fortsätter att prata med mig. För det jag sa var bara ren och skär sanning.

Kommentarer
Postat av: Martina Carlsson

Ärlighet varar längst

2010-10-05 @ 09:07:44
URL: http://martinacarlsson.se
Postat av: Vivi

Helt rätt tänk! Reagera och sen agera. Det handlar inte igentligen så mkt om den andre personen utan att man själv faktiskt står upp för sig själv. Alla människor bär sitt eget ansvar för hur man vill vara och därför ska man utifrån sig själv alltid sätta stopp för energitjuvar. Håller man tyst så överger man sig själv och faktiskt blir medskyldig till andras agerande. Människor kommer alltid att ha åsikter. Låt inte andras "skit" skvätta på dig! Lägg det där det hör hemma, i deras bajstunna, som C alltid säger. Fortsätt att vara du! Kram!!

2010-10-05 @ 10:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0