Nyfenomenet fredagsmys!

För ett par fredagar sen var jag och min syster på Blomsterlandet i jakt på ljung. Med oss hade vi yngsta sonen på 5½ år.
I kassan hade dem lämpligt nog placerat ut godis.

- Mamma, kan inte jag få tablettask?
- Nej, det är väl inte lördag idag?
- Nä, men det är fredagsmys ju!

OLW har präntat in detta konceptet helt och hållet hos barn och barnfamiljer. Ungarna har köpt det rakt av. Man får ju godis även på fredagar nu ju.
Tacos, sen chips.

OLW har i och med denna slogan lyckats att passera Estrella i försäljning för första gången, ja ever tror jag att det var.

Så varför skulle vi vara sämre? Jag och Jon har därför anammat fredagsmyset med hull och hår. Vi har dock bytt ut tacosen mot räkor på saltbädd och OLW mot SIA-glass. För båda passar bra till bubbel.
Trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0