Nytt jobb

Okej.
Nu ska jag försöka förklara för er som undrar vad för jobb jag har skaffat mig. 

Hallandstrafiken, som sköter bussar, Öresundståg, färdtjänst och Resam, har sitt huvudkontor i Falkenberg. För att boka ex. Resam ringer du till deras KundCenter. DÄR kommer jag befinna mig de kommande 5 månaderna. 

Jag och typ 15-20 andra kommer att svara på alla samtal som kommer in till Hallandstrafiken. Allt ifrån upplysning om priser och tider, samt bokning av färdtjänst, Resam osv. 

De första två månaderna är det utbildning i programmen som gäller. Just nu arbetar vi i något som heter Planet och det är ett DOS baserat program som har kvadriljoners förkortningar för olika kommandon, vem som ska betala, vart resenären ska, när de ska hem. Om de ska ha några hjälpmedel med sig eller kanske en hund eller en barnstol. 

Kort och gott sitter man som telefonist och ska kunna ordna med det mesta som en kund ringer in om. 

Än så länge verkar jobbet jättekul och dagarna blandas med ren utbildning i programmen till att få sitta brevid telefonisterna och lyssna och se hur de arbetar och naturligtvis ställa tusentals frågor. 

Idag fick vi dessutom en lite föreläsning i mental träning av en telecoach från Örebro. Det var skitintressant och roligt! Framöver sen ska vi få en heldag att åka runt med buss, en dag med tåg och en dag med taxi. Allt för att vi ska få den praktiska delen av det vi bokar. 


Så mellan 8-16.30 mån-fred hittar ni mig på andra våning i Hallandstrafikens lokaler nere vid busstationen i Falkenberg. ELLER så ringer ni och hoppas att ni hamnar hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0