Melodifestivalen - delfinal 3

WOW! Lena PH - vilken kvinna!
Klänningen, kroppen, känslan!
1. Linda Sundblad - Lucky You:
Första reaktionen - vem har satt P3? Är ganska säker på att jag hörde denna i somras redan?
Inte vad jag förväntade mig av Labretta sångerskan med lite klös. Tråkig. Inget sådär. Man borde
kanske inte ha åsikter om hennes tandställning, men för fan! Kan hon inte fått den borttagen för
en kväll? Hon ser ju inte klok ut! Ja, näst sist...det var väl inte helt oväntat?
2.  Simon Forsberg - Tid Att Andas:
Hej Peter Jöback!? Säger som Jon "den har ju ingen chans i Eurovision Song Contest".
Killen kan ju sjunga, synd att han ställer upp med en dålig låt. Sist som jag trodde.
3. Sara Lumholdt - Enemy:
Bra låt, men jag hör ju inte vad hon sjunger? Hon är så låg jämte alla musik. Dessutom kan hon inte
en ren ton. "End of me"? eller "Enemy"? Synd att hon faktiskt inte fick gå vidare till andra omgången.
4. The Playtones - The King
Åh! Jag älskar detta bandet! Förväntingarna är skyhöga!! Och JA, dem uppfyller dem på ALLA plan.
Plus att sångaren Stefan, är en riktig gojting! Det svänger ju katten! De kör en Lady Gaga genom att sätta
eld på flygeln! I like!! Bäst helt klart! ÄNTLIGEN röstar Sverige som JAG vill! TJOHO!
5. Shirley's Angels - I tought it was forever:
Musikaliskt sett är dessa bäst. Synkade och tjejerna kan sjunga!! Shirley har ju loosat minst 20 kg
och alla är sexiga änglar! Hurra för faktiskt den mest allroundade låten i hela tävlingen!!
Andra chansen är ju inte illa pinkat!!
6. Sebastian - No one else could:
Inte alls sebastians normala sound. Lite..hm...Mando Diao möter The Ark i någon slags Sebastiensk version?
Den är inte helt kass. Den är faktiskt rätt...bra! Hejja Sebastian!Tyvärr räckte det inte med mitt hejjande.
7. Sara Varga - Spring För Livet:
Lisa Ekdahl möter Veronica Maggio. Låten är bra, men hon kan inte riktigt sjunga.
I studioversion kommer den gå varm på Svensktoppen. Förvånande dock att hon lyckades ta sig till andra omgången.
Mer förvånande att hon kickade Sebastian i pungen och gick vidare till Andra Chansen!
8. Eric Saade - Popular
Jag behöver inte ens lyssna 5 sek innan jag förstår att den går till final. Alla 12-åringar fick just sin första sexuella
upplevelse. Kul för honom att han fick gå ut som sista artist. Jag har egentligen inget att säga om Eric Saade. Förutsägbar kanske?
Danny Saucedo, nu fick du konkurrens, men jag tror du kan ta det lugnt för Eric Saade kanske inte da-ansa!
1. Linda Sundblad - Lucky You:
Första reaktionen - vem har satt P3? Är ganska säker på att jag hörde denna i somras redan?
Inte vad jag förväntade mig av Labretta sångerskan med lite klös. Tråkig. Inget sådär. Man borde
kanske inte ha åsikter om hennes tandställning, men för fan! Kan hon inte fått den borttagen för
en kväll? Hon ser ju inte klok ut! Ja, näst sist...det var väl inte helt oväntat?

2.  Simon Forsberg - Tid Att Andas:
Hej Peter Jöback!? Säger som Jon "den har ju ingen chans i Eurovision Song Contest".
Killen kan ju sjunga, synd att han ställer upp med en dålig låt. Sist som jag trodde.

3. Sara Lumholdt - Enemy:
Bra låt, men jag hör ju inte vad hon sjunger? Hon är så låg jämte alla musik. Dessutom kan hon inte
en ren ton. "End of me"? eller "Enemy"? Synd att hon faktiskt inte fick gå vidare till andra omgången.

4. The Playtones - The King:
Åh! Jag älskar detta bandet! Förväntingarna är skyhöga!! Och JA, dem uppfyller dem på ALLA plan.
Plus att sångaren Stefan, är en riktig gojting! Det svänger ju katten! De kör en Lady Gaga genom att sätta
eld på flygeln! I like!! Bäst helt klart! ÄNTLIGEN röstar Sverige som JAG vill! TJOHO!

5. Shirley's Angels - I tought it was forever:
Musikaliskt sett är dessa bäst. Synkade och tjejerna kan sjunga!! Shirley har ju loosat minst 20 kg
och alla är sexiga änglar! Hurra för faktiskt den mest allroundade låten i hela tävlingen!!
Andra chansen är ju inte illa pinkat!!

6. Sebastian - No one else could:
Inte alls sebastians normala sound. Lite..hm...Mando Diao möter The Ark i någon slags Sebastiensk version?
Den är inte helt kass. Den är faktiskt rätt...bra! Hejja Sebastian!Tyvärr räckte det inte med mitt hejjande.

7. Sara Varga - Spring För Livet:
Lisa Ekdahl möter Veronica Maggio. Låten är bra, men hon kan inte riktigt sjunga.
I studioversion kommer den gå varm på Svensktoppen. Förvånande dock att hon lyckades ta sig till andra omgången.
Mer förvånande att hon kickade Sebastian i pungen och gick vidare till Andra Chansen!

8. Eric Saade - Popular
Jag behöver inte ens lyssna 5 sek innan jag förstår att den går till final. Alla 12-åringar fick just sin första sexuella
upplevelse. Kul för honom att han fick gå ut som sista artist. Jag har egentligen inget att säga om Eric Saade. Förutsägbar kanske?
Danny Saucedo, nu fick du konkurrens, men jag tror du kan ta det lugnt för Eric Saade kanske inte da-ansa!


WOW! Lena PH - vilken kvinna!
Klänningen, kroppen, känslan!


Överlag var detta den svåraste delfinalen hitills, det var för många bra att välja mellan. Men Playtones gick vidare och då är jag nöjd!!

Kommentarer
Postat av: Nio

Har nu slutfört Isa-analysen. Med dina ord här som facit visade det sig att den bild och de intryck jag fått av dig var helt korrekt. Trots att jag bara passerat förbi dig helt kort i mörkret. Din ordlösa utstrålning är stark och rättvisande.



Och jag konstaterar sorgset att jag kom för sent.



Pretentious? Moi?



:-)

2011-02-26 @ 17:02:58
Postat av: Sandra

Tack för dina korta men tydliga funderingar och åsikter kring bidragen i melodifestivalen. :) Fortsätt så!

2011-02-27 @ 15:11:43
Postat av: Martina Carlsson

Du tycker inte att det är dags att uppdatera snart!? ;)

2011-03-05 @ 16:02:17
URL: http://martinacarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0