Årskrönika 2010

Bättre sent än aldrig. Jag ger er 2010 års krönika. Eller årskrönika - hur ni nu vill ha det!

Gjorde du något under 2010 som du aldrig gjort förut?
Förlovade mig. Och förhoppningsvis är det också enda gången jag gör det. 


Höll du några av dina nyårslöften?
Dessvärre inte. Tanken var att jag skulle bli isbjörnsfadder, eller kanske panda? Blev inget av det. Fy på mig, jag vet. Men faktum är att jag inte haft råd. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo någon blev allt förälder, men framförallt min bror!


Dog någon som stod dig nära?
Som tur var inte!!! 

Vilka länder besökte du?
Danmark och Norge. Norden rockar! ^^

Är det något du saknat 2010 som du vill ha 2011?
Ett heltidsjobb. 

Vilket datum från 2010 kommer du alltid att minnas?
14 september, för det var egentligen då som Jon friade första gången!

Vad var din högsta framgång under 2010?
Personligen så har jag inte gjort nått riktigt stort under året som gått. Tyvärr. 

Största misstaget?
Att jag inte researchat utbildningar ordentligt. För då kanske jag hade hittat den i Lund som jag vill gå och jag hade gjort en termin vid det här laget.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte vart så sjuk faktiskt. Men katten lyckades riva mig strax under ögonbrynet så det pissade blod och jag fick gå på krogen med översminkat plåster.

Bästa köpet?
iPhonen!

Vad spenderade du mest pengar på?
Konsertbiljetter? Eller kanske hyra?


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få bli fadder åt Madde och Christians underbara dotter Nellie!


Vilka låtar kommer att påminna dig om 2010?
Från och med du med Oskar Linnros och Don't Stop Believin' med Journey.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Aldrig varit så ledsen eller så glad någonsin tidigare!

Vad önskar du att du gjort mer?
REST! Gett mig ut i världen!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Velat så mycket kring saker och ting. Ta ett beslut och håll mig till det. Men det ligger väl i min natur som född i Vågens tecken.

Hur tillbringade du julen?
Men familjen såklart. Både i Göteborg och hemma i Falkenberg.

Blev du kär i år?
Ja det kan ni hoppa upp och sätta er på att jag blev. Som aldrig förr!

Favoritprogram på TV?
Ensam mamma söker!!

Bästa boken du läst i år?
Den glömda trädgården av Kate Morton.

Största musikaliska upptäckten?
All hårdrock som Jon har introducerat i mitt liv. 

Något du önskade dig och fick?
Jag önskade mig ett hängsmycke, en droppformad tunn platta med texten Honey. Från min honey såklart!

Något du önskade dig men inte fick?
Tja? Kanske alla heltidsjobb jag sökt?

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Min födelsedag firade jag på Grand Hotel i Mölle med jacuzzi i sviten och 5 rätters avsmakningsmeny i restaurangen. Plus en splajs ny förlovningsring på fingret. Behöver jag säga att det var den bästa födelsedagen ever?!

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Oja, en massa saker såklart. Men 2011 får svårt att klå 2010 och mötet med Jon.

Vad fick dig att må bra?
De varma sommarkvällarna!


Vilken kändis var du mest sugen på?
Jocke Berg - nu och för alltid. Hans röst. Jösses!

Vem saknade du?
Martina - hon hann knappt hem från Australien innan hon åkte till Oslo.


De bästa nya människorna du träffade?
Dem nya på Harrys tror jag!

Mest stolt över?
Målarjobbet jag och Evelina gjorde i lägenheten!

Högsta önskan just nu?
Att jag ska hitta mig ett heltidsarbete så man slipper Arbetsförnedringen. Flytta in i huset hade inte vart så dumt heller.


Kommentarer
Postat av: Lottis

Jag kommer aldrig glömma dagen då Jon friade till dig ;) När ni blir gamla och gaggia tillsammans påminner jag dig! ;) hehe

2011-01-04 @ 08:43:49
Postat av: Martina Carlsson

Vi får satsa på en resa tillsammans under 2011 så att vi kan skriva det i nästa årskränika ;) Sa vi Köpenhamn till sommaren eller? Med storshopping på nyöppnade Abercromie & Fitch ;)

Puss

2011-01-08 @ 17:18:20
URL: http://martinacarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0