GI & LCHF

Idag är första dagen på vårt nya mer hälsosamma liv.
Ris, pasta, potatis, socker och vitt mjöl är numera lyxartiklar i vårt hem och får endast förtäras max 1 gång i veckan, eller allra helst inte alls!

Jag är ju pastadrottningen så jag får genast tänka om vad gäller middagsmaten, därav att jag surfar nätet efter smarriga GI- och LCHF-recept.

Här finns ju en uppsjö av böcker och veckomatsedlar att följa. Men syftet för oss är inte att rasa i vikt. Vi ska bara äta hälsosammare och bättre. Skulle jag blint följa en matsedel så hade den fallerat innan helgen. Stora problemet för min del kommer att inte baka onyttigt när andan faller på.
Så viktigt är att jag hittar bra recept på godsaker också!

Kommentarer
Postat av: Sweetie

Istället för pasta kan jag rekommendera zuccini/grön squash. Riv några längder med osthyveln, skär dem sen i tunna långa strimlor (så det blir som bandspagetti) och koka dem snabbt (typ 30 sek) i lättsaltat vatten. Lika gott som pasta och jättenyttigt. :)

2011-01-05 @ 08:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0