Torsdagsfint



På torsdagar dricker vi rödvin. Alltid. 
Idag dricker vi dessutom rödvin OCH firar mitt nya jobb. 

Till detta bjuder huset på Korvgryta. Man behöver inte alltid konstla till det bara för att man har rödvin till. 

Detta behövs för 4 portioner:
½ kålrot
2 palsternackor
2 morötter
1 purjolök
1 tsk mejram
1 krm svartpeppar
3 dl buljong
500 g falukorv

Tillagning:
Skölj, skala och skär rotfrukterna i stavar. Skölj och skär purjolöken.
Varva purjolöken och rotfrukterna i en gryta. Krydda med svartpeppar och mejram.
Häll på buljongen och låt sjuda under lock i 15 min.
Skär korven i stavar. Tillsättkorven och låt sjuda ytterligare 5 min, eller till rotfrukterna är mjuka.

Gott att äta till:
Grovt knäckebröd och pålägg. (och rödvin förstås)


Är man ingen korvälskare så förstår jag att man inte gillar detta. Mycket korv blir det. Men det hela smakade väldigt husmanskt och mustigt. Och med en mjuk fransman gjord på bla. Syrah blev det toppen!

Kommentarer
Postat av: Lotta

STOP STOP STOP!! Vadå nytt jobb och jag vet inget? Tell me!!! Gratulerar till dig =) puss

2011-03-25 @ 06:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0